İran, ABD ile Körfez İşbirliği Konseyi’nin yayımladığı bildiriyi "sorumsuzca ve kışkırtıcı" olarak niteledi
İran Dışişleri Bakanlığı, ABD ile Körfez İşbirliği Konseyinin (KİK), dün yayımladıkları ortak bildiriyi "sorumsuzca ve kışkırtıcı" şeklinde niteleyerek, bölgedeki müdahaleci yaklaşımlara karşı uyarıda bulundu.
İran Dışişleri Bakanlığı, ABD ile Körfez İşbirliği Konseyinin (KİK), dün yayımladıkları ortak bildiriyi "sorumsuzca ve kışkırtıcı" şeklinde niteleyerek, bölgedeki müdahaleci yaklaşımlara karşı uyarıda bulundu.
Benzer Haberler
Tümünü Gör →Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) Başkanı Rafael Mariano Grossi, ABD-İran mutabakatının kendilerine İran'daki vurulan nükleer tesislere erişim hakkı tanıdığını söyledi.
İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazım Garibabadi, Hürmüz Boğazı'nda güvenli geçişlerin, İran’ın değerlendirmeleri dışındaki kararlarla garanti altına alınamayacağını söyledi.
İran ile ABD arasındaki mutabakatın ardından petrol fiyatlarının savaş öncesi seviyelere gerilemesi, yüksek fiyatlardan faydalanan Rusya'nın enerji gelirlerindeki kazanımların kalıcılığına ilişkin soru işaretlerini artırıyor.
ABD Başkanı Donald Trump'ın Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) denetçileri İran'a zenginleştirilmiş uranyumu bulmak için girdiğinde, ABD'li denetçilerin de onlara eşlik edeceğini söylediği bildirildi.
ABD Başkanı Trump, İran tarafının "Hürmüz Boğazı'ndan geçen gemilerden hiçbir geçiş ücreti alınmadığı konusunda kendilerine bilgilendirme yaptığını" açıkladı.
ABD Başkanı Donald Trump, İran tarafının, nükleer programına yapılacak üst düzey denetlemelere "tam ve eksiksiz razı olduğunu", aksi takdirde müzakerelerin sürmeyeceğini belirtti.
