Bakan Bayraktar, Londra'da Türkiye'nin enerji dönüşümü yol haritasını uluslararası yatırımcılarla paylaştı
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin enerji dönüşümünde yenilenebilir enerjiden altyapıya ve nükleere birçok alanda 2035'e kadar büyük çaplı yatırım hedefleri bulunduğunu belirtti.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin enerji dönüşümünde yenilenebilir enerjiden altyapıya ve nükleere birçok alanda 2035'e kadar büyük çaplı yatırım hedefleri bulunduğunu belirtti.
Benzer Haberler
Tümünü Gör →Bakan Bayraktar, "Dirençli bir gelecek, daha temiz, daha çeşitli, yüksek düzeyde birbirine bağlı ve güvenli enerji sistemlerine dayanmaktadır. Türkiye, ortak geleceğimize liderlik etmeye, işbirliği yapmaya ve yatırım yapmaya hazırdır." dedi.
Türkiye, enerji arz güvenliğinde bölgesel merkez olma hedefi doğrultusunda Avrupa ve Balkanlar'a uzanan stratejik konumunu güçlendirirken enerji piyasalarındaki tecrübesi ve gelişen altyapısıyla dikkati çekiyor.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakan Yardımcısı Demircan "Türkiye, özellikle AB ülkeleri için enerjide kaynak çeşitlendirmesi açısından iyi bir konumdadır; boru hattı ve diğer bağlantı projeleri için Avrupa ülkelerine önemli avantajlar sunmaktadır" dedi.
İngiltere'yi son günlerde etkisi altına alan aşırı sıcak hava ve dün gece yaşanan şiddetli yağış sonrası Londra'daki çoğu metro ve tren hattı ulaşımında ciddi aksaklıklar görülürken, bazı hatlarda operasyon durduruldu.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakan Yardımcısı Tancan, MTA Genel Müdürlüğü'nün güncellediği Türkiye Diri Fay Haritası 2026'nın madencilik, petrol ve doğal gaz ile jeotermal enerji yatırımlarına stratejik rehber olacağını bildirdi.
Bakan Uraloğlu "Yasa Moon" ve "Nejat" isimli Türk sahipli gemilerin Hürmüz Boğazı'ndan güvenli şekilde çıkış yaptığını belirterek "5 gemi Hürmüz Boğazı'ndan geçiş talebinde bulundu. İki enerji gemisinin mevcut durumda çıkış talebi bulunmuyor" dedi.
